baner vulcan 1

 

baner vulcan 2

 

Sześciolatek w szkole

Bezpieczna woda

 

Bezpieczny stok

 

KONCEPCJA PRACY

PUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ

Jana III Sobieskiego w Czułówku

na lata 2017 - 2020

  1. INFORMACJE O SZKOLE

Nazwa i adres – Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego 32-061 Rybna, Czułówek 85

Ilość oddziałów - 7 ( kl I - VII)

Ilość uczniów- 50

Oddział przedszkolny – 2

Ilość dzieci- 27

Liczba nauczycieli – 19

Budynek szkoły jest 2 - piętrowy. W szkole znajduje się 8 sal . W tym:

  • 1 pracownia komputerowa z 11 stanowiskami komputerowymi
  • biblioteka szkolna
  • szatnia
  • toalety na każdym piętrze dla dziewcząt i chłopców
  • boisko asfaltowe
  • plac zabaw dla dzieci

W szkole działa monitoring, 3 kamery na zewnątrz budynku. Teren wokół placówki jest ogrodzony.

  1. MISJA SZKOŁY


Chcemy być szkołą, która kształcić będzie uczniów na miarę XXI wieku, tak, by potrafili radzić sobie w zmieniającym się współczesnym świecie i stawić czoła coraz bardziej wymagającej rzeczywistości.

Działamy po to, aby:

Nasi uczniowie:

  1. Byli przygotowani do:
  • nauki na wyższym szczeblu życia w społeczeństwie,
  • kreowania otaczającego świata,
  • przezwyciężania barier emocjonalnych,
  • zwiększonej tolerancji dla ludzi różnych kultur, ras,
  • bycia wrażliwym ekologicznie i humanitarnie,
  • wykazywali się zaradnością.
  1. Umieli:
  • radzić sobie w trudnych sytuacjach,
  • stosować wiedzę w praktyce,
  • odróżniać dobro od zła.
  1. Realizowali:
  • swoje marzenia, plany,
  • zasady i wartości,
  • swoje możliwości

Rodzice:

  • Byli zadowoleni z wyników nauczania, realizacji zadań szkoły.
  • Wspomagali: naszą pracę dydaktyczno – wychowawczą, dzieci w drodze do dorosłości, szkołę w nowych pomysłach
  • Uczestniczyli w życiu szkoły, wychowaniu i edukacji dzieci.

Nauczyciele:

  • Nauczyli uczenia się.
  • Sprzyjali rozwojowi osobowości ucznia.
  • Rozwijali samodzielność, przedsiębiorczość i poczucie odpowiedzialności ucznia.
  • Kształcili obywateli Europy XXI wieku.
  • Nauczyli ogólnej kultury.
  • Rozwijali poczucie solidarności i pomagali sobie nawzajem.
  • Szczególnie opiekowali się trudnym uczniem.
  • Jak najlepiej przygotowywali uczniów do dalszej nauki.
  • Uczyli krytycyzmu wobec negatywnych wzorców proponowanych przez rówieśników i środki masowego przekazu.

 

  • WIZJA SZKOŁY

Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego w Czułówku jest szkołą przyjazną, bezpieczną i promującą zdrowy styl życia. Pielęgnuje i rozwija dziedzictwo kulturowe w regionie.

Pamięta o przeszłości. Panuje w niej klimat sprzyjający twórczej pracy uczniów i nauczycieli.

Kształtuje ona ucznia szanującego innych, odpowiedzialnego i świadomie podejmującego decyzje w szybko zmieniającej się rzeczywistości. Szkoła uwzględnia potrzeby i możliwości uczniów, rozwija uzdolnienia i zainteresowania wychowanków. W działaniach na rzecz wszechstronnego rozwoju dziecka współpracuje z rodziną, instytucjami i środowiskiem lokalnym.

Koncepcja pracy szkoły jest modyfikowana, a podstawą do jej modyfikacji jest analiza potrzeb uczniów, potrzeb środowiska oraz zmiany w prawie oświatowym.

NASZ ABSOLWENT

  1. Korzysta ze źródeł informacji.
  2. Samodzielnie się uczy.
  3. Skutecznie porozumiewa się.
  4. Nie posiada kompleksu wsi.
  5. Prezentuje własny punkt widzenia.
  6. Dba o swoje ciało, jego rozwój i zdrowie.
  7. Rozróżnia dobro od zła w oparciu o uniwersalne wartości.
  8. Jest kulturalny i odpowiedzialny.
  9. Efektywnie współdziała w zespole.
  10. Radzi sobie ze stresem.
  11. Wykorzystuje praktycznie zdobytą wiedzę.
  12. Rozumie, kocha i dba o środowisko.
  13. Poprawnie posługuje się językiem polskim.
  14. Jest dobrze przygotowany do następnego etapu nauki
  1. PLAN DZIAŁAŃ SZKOŁY
  1. Działalność dydaktyczna, wychowawcza i opiekuńcza oraz inna działalność statutowa szkoły

Zakładane cele:

  • systematyczne badanie efektów kształcenia i osiągnięć edukacyjnych uczniów;
  • analiza wyników zewnętrznych;
  • promowanie uczniów szczególnie uzdolnionych;
  • wzmocnienie aktywności uczniów;
  • umożliwienie uczniom dostępu do zajęć dodatkowych;
  • eliminowanie przejawów agresji, przemocy;
  • przygotowanie uczniów do świadomego wyboru dalszego kierunku kształcenia;
  • promowanie zdrowego stylu życia;
  • kształtowanie postaw prospołecznych

Wskaźniki sukcesu w planowanym obszarze:

  • wyniki analizy testów wskazują na przyrost wiedzy i umiejętności;
  • w zajęciach dodatkowych uczestniczy duża ilość uczniów;
  • uczniowie prezentują właściwe zachowania;
  • uczniowie i rodzice korzystają ze wsparcia szkoły w rozwiązywaniu problemów;
  • uczniowie biorą udział w konkursach, zajmują wysokie lokaty;
  • uczniowie prowadzą zdrowy styl życia

Zadania do realizacji i działania podejmowane w szkole:

  • analizowanie wyników sprawdzianu różnorodnymi metodami analiz wyników;
  • monitorowanie realizacji podstawy programowej;
  • formułowanie i wdrażanie wniosków z analizy osiągnięć uczniów;
  • wskazywanie metod i sposobów uczenia się;
  • wskazywanie uczniowi co opanował, a nad czym musi jeszcze popracować;
  • organizowanie próbnych sprawdzianów;
  • umożliwienie uczniom korzystania z pływalni;
  • ewaluacja Programu Wychowawczego Szkoły, Programu Profilaktyki, planu wychowawczego klasy;
  • klasowe programy wychowawcze są spójne z programem wychowawczym szkoły;
  • organizowanie zajęć, imprez związanych z promocją zdrowego stylu życia;
  • stosuje się statutowe ocenianie uczniów z zachowania;
  • współpraca wychowawcy z dyrektorem szkoły i rodzicami w rozwiązywaniu problemów wychowawczych;
  • rozwijanie samorządności uczniów poprzez działalność w Samorządzie Uczniowskim;
  • organizowanie wycieczek, imprez o różnym charakterze związanych z bieżącymi potrzebami
  1. Procesy zachodzące w szkole

Zakładane cele:

  • analizowanie i modyfikowanie koncepcji pracy;
  • wzbogacanie oferty edukacyjnej zgodnie z rzeczywistymi potrzebami uczniów;
  • stosowanie nowatorskich rozwiązań programowych;
  • monitorowanie i doskonalenie procesów edukacyjnych;
  • doskonalenie współpracy między członkami rady pedagogicznej;
  • angażowanie uczniów do współudziału w planowaniu działań wychowawczych;
  • wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów

Wskaźniki sukcesu w planowanym obszarze:

  • koncepcja pracy jest znana i akceptowana przez uczniów i rodziców, wszyscy chętniej biorą udział w jej realizacji;
  • uczniowie rozwijają swoje zainteresowania, poznają ciekawe formy spędzania czasu;
  • dokładne informacje o postępach w nauce motywują uczniów do dalszej pracy;
  • współpraca miedzy nauczycielami oraz nauczycielami i uczniami korzystnie wpływa na proces edukacyjny;
  • każdy uczący się ma równe szanse rozwoju

Zadania do realizacji i działania podejmowane w szkole:

  • aktualizowanie koncepcji pracy;
  • rozpoznanie potrzeb uczniów odnośnie oferty edukacyjnej;
  • nauczyciele aktywnie i systematycznie uczestniczą w wewnętrznych i zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego;
  • udział szkoły w akcjach charytatywnych;
  • realizacja projektów unijnych;
  • udział w programach np. Owoce w szkole;
  • stosowanie jasno określonych wymagań oraz zasad oceniania;
  • przypominanie uczniom zasad oceniania zachowania – konsekwentne stosowanie ustalonych wymagań;
  1. Funkcjonowanie szkoły w środowisku lokalnym

 

Zakładane cele:

  • wykorzystanie zasobu środowiska na rzecz wzajemnego rozwoju;
  • wykorzystanie informacji o losach absolwentów do doskonalenia efektów nauczania i wychowania;
  • promowanie w środowisku potrzeby uczenia się;
  • rozwijanie współpracy z rodzicami na różnych płaszczyznach życia szkoły

Wskaźniki sukcesu w planowanym obszarze:

  • współpraca szkoły ze środowiskiem wpływa korzystnie na rozwój edukacyjny uczących się;
  • widoczny jest udział uczniów w imprezach, akcjach, uroczystościach na terenie gminy;
  • zaangażowanie, współudział rodziców w życie szkoły – rodzice są partnerami szkoły

Zadania do realizacji i działania podejmowane w szkole:

  • kontynuacja współpracy z instytucjami i organizacjami działającymi w środowisku; poszukiwanie nowych rozwiązań w tym zakresie;
  • czynne włączanie się w inicjatywy płynące ze środowiska;
  • ustalenie sposobu gromadzenie informacji o absolwentach – wykorzystanie informacji w procesie edukacyjnym;
  • organizacja dni otwartych dla uczniów i rodziców;
  • czynna współpraca z rodzicami – współudział w podejmowaniu decyzji – zasięganie opinii w sprawach uczniów, planowanych działaniach, imprezach itp.
  • przygotowywanie imprez środowiskowych np. tradycją szkoły są Jasełka, piknik rodzinny;
  • aktualizowanie strony internetowej szkoły – sukcesy, wydarzenia szkolne;
  • umieszczanie informacji o działaniach szkoły w prasie lokalnej;
  • wypracowanie skutecznych metod w przepływie informacji pomiędzy nauczycielami a rodzicami;
  • publikacja dokumentacji szkolnej na stronie internetowej;
  1. ZARZĄDZANIE SZKOŁĄ

Zakładane cele:

  • wspólne planowanie działań przez Radę Pedagogiczną;
  • prowadzenie ewaluacji wewnętrznej przez zespoły nauczycieli;
  • podejmowanie działań wzbogacających bazę i wyposażenie szkoły;
  • prowadzenie działań związanych z remontami i modernizacją placówki;
  • opracowanie na dany rok szkolny planu nadzoru pedagogicznego;
  • sprawne zarządzanie szkołą

Wskaźniki sukcesu w planowanym obszarze:

  • proces edukacyjny przebiega bez zakłóceń;
  • szkoła posiada i wykorzystuje pomoce dydaktyczne;
  • wewnętrzny nadzór pedagogiczny przebiega zgodnie z planem nadzoru i służy poprawie jakości pracy szkoły;
  • szkoła podejmuje działania zmierzające do poprawy warunków pracy - baza i wyposażenie;
  • szkoła prowadzi ewaluację swojej pracy, dyrektor powołuje zespoły d/s ewaluacji;
  • szkoła jest sprawnie zarządzana, funkcjonalna dla uczniów, rodziców i pracowników - posiada jasno określone procedury i regulaminy

Zadania do realizacji i działania podejmowane w szkole:

  • aktualizacja bazy dydaktycznej; spis zapotrzebowania;
  • w miarę możliwości zakup pomocy dydaktycznych proponowanych przez nauczycieli;
  • sprawna realizacja zadań z planu nadzoru pedagogicznego;
  • w miarę posiadanych środków doposażenie szkoły w niezbędny sprzęt audiowizualny, meble itp.;
  • na bieżąco prowadzona jest ewaluacja pracy szkoły;
  • w szkole obowiązują jasno określone procedury, regulaminy, instrukcje.
  1. EWALUACJA REALIZACJI PLANU DZIAŁAŃ

Ocena przydatności i skuteczności podejmowanych działań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych w odniesieniu do założonych celów będzie przede wszystkim poprzez:

  • Prowadzenie kontroli dokumentacji szkolnej.
  • Obserwację zajęć prowadzonych przez nauczycieli.
  • Sprawdzanie na bieżąco czy realizowana jest podstawa programowa.

Do modyfikowania przebiegu procesów edukacyjnych zachodzących w szkole oraz ich planowania w przyszłości służyć będą wnioski z nadzoru i obserwacji oraz ewaluacja przeprowadzana w wybranych obszarach.